Sfide della trasgressione e nuovi limiti del visibile, dagli Usa all’Italia: i casi di The Deuce e The End of the F***ing World
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/10708Parole chiave:
Hbo, Sky Italia, Netflix, National MediationAbstract
Focusing on the cases of The Deuce (HBO, 2017-19) and The End of the F***ing World (Netflix, 2018-), the current essay aims, on the one hand, at investigating the treatment of transgression and explicit content in two TV series that, in different ways, challenge the narrative and aesthetic canons of television representation, as well as of cultural and social relevance. On the other hand, it intends to analyse the ways these kinds of representation are mediated by the Italian market, where promotional strategies tend to bend transgression according to elements more appealing to the domestic audience.Pubblicato
2020-07-30
Come citare
Brembilla, P., & Spaziante, L. (2020). Sfide della trasgressione e nuovi limiti del visibile, dagli Usa all’Italia: i casi di The Deuce e The End of the F***ing World. Cinergie – Il Cinema E Le Altre Arti, 9(17), 147–161. https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/10708
Fascicolo
Sezione
Miscellanea
Licenza
Copyright (c) 2020 Paola Brembilla, Lucio Spaziante
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 International License (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.