David on Film. Il pensiero e la funzione dell’autore Lynch in Duran Duran: Unstaged
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/6910Parole chiave:
Lynch, technology, Duran Duran, Duran Duran UnstagedAbstract
The essay aims at focusing on the current theoretical (or conceptual) framework of David Lynch. This theoretical framework is based on the relationship between the cinema and other media. The main subjects of the analysis are the aesthetic principles, the narrative structure, the digital technology and the expressive language of Duran Duran: Unstaged (2011), a very representative film. Finally the essay dwells on the marketing strategy developed by the producers of Duran Duran: Unstaged and the role of David Lynch.Downloads
Pubblicato
2015-11-01
Come citare
Teti, M. (2015). David on Film. Il pensiero e la funzione dell’autore Lynch in Duran Duran: Unstaged. Cinergie – Il Cinema E Le Altre Arti, 4(8), 108–117. https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/6910
Fascicolo
Sezione
Critica, cinefilia e festival studies
Licenza
Copyright (c) 2017 Marco Teti
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 International License (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.