Istantanee di trasposizioni cinematografiche nel panorama queer del Giappone contemporaneo
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/6908Parole chiave:
queer, Japan, gay moviesAbstract
This article aims at analyzing the ways in which contemporary Japanese cinema has represented gay subjectivities and cultures over the last twenty years. More precisely, the article focuses on four Japanese gay movies: Bara no sōretsu (Matsumoto Toshio, 1969), Hatachi no binetsu (Hashiguchi Ryōsuke, 1993), Kira Kira Hikaru (Matsuoka George, 1992), and Tabù (Ōshima Nagisa, 1999). On the one hand, these movies show a strong sense of ambivalence towards male homosexuality, which is typical of contemporary Japanese society. On the other, they explore the relationship between Japanese perception of homosexuality and Western cultural influences.Downloads
Pubblicato
2015-11-01
Come citare
Mazzoni, L. (2015). Istantanee di trasposizioni cinematografiche nel panorama queer del Giappone contemporaneo. Cinergie – Il Cinema E Le Altre Arti, 4(8), 99–107. https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/6908
Fascicolo
Sezione
Orienti/Occidenti
Licenza
Copyright (c) 2017 Lorenzo Mazzoni
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 International License (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.