Memorie di un Paese scomparso
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/6903Parole chiave:
past, Yugoslavia, documentaries, Cinema KomunistoAbstract
The article deals with the issues of recovering the past and collective memory through film, with particular regards to the case of the former Yugoslavia. It examines two recent Balkan documentaries which approach the common Yugoslav past in different ways, two interesting interpretations of the same past, intertwining both private and shared dimensions through the filmic language. While Cinema Komunisto by Mila Turajlić depicts a nostalgic portrait of the vanished country, on the other hand in Goli by Tiha Gudac the recovery of the past becomes a way for the re-elaboration of a wounded family memory.Downloads
Pubblicato
2015-11-01
Come citare
Badon, S. (2015). Memorie di un Paese scomparso. Cinergie – Il Cinema E Le Altre Arti, 4(8), 32–41. https://doi.org/10.6092/issn.2280-9481/6903
Fascicolo
Sezione
Speciale
Licenza
Copyright (c) 2017 Silvia Badon
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione 4.0 International License (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.